Jak zostać pilotem szybowca?

Coraz więcej osób chciałoby spróbować swoich sił zostając pilotem szybowca. Wielu jednak nie wie, iż pilotowanie szybowca nie jest wcale takie trudne, a i sam kurs nie odbiega cenowo od kursów na pojazdy kategorii C. Co zatem należy zrobić by zostać pilotem szybowca?

samolot

Badania lekarskie

W pierwszej kolejności potrzebować będziemy zaliczenia badań lekarskich klasy II, która umożliwia nam przystąpienie do kursu pilota szybowcowego lub pilota turystycznego. Badania polegają na sprawdzeniu poprawności pracy serca, zbadaniu naszego słuchu oraz wzroku. Zatem zdecydowana większość z nas jest w stanie takie badanie zakończyć z wynikiem pozytywnym.

Kurs

Na kurs najlepiej wybrać się do najbliższego aeroklubu. Samo szkolenie składa się tak samo jak w przypadku kursu prawa jazdy z części teoretycznej oraz praktycznej. Na części teoretycznej poznajecie ogólne zasady działania szybowca tj. w jaki sposób skrzydło szybowca zmienia ciśnienie dynamiczne w siłę nośną. Dowiecie się także co oznacza biegunowa prędkość, jak korzystać z równoważników wiatru, jaki jest wpływ krążenia na prędkość przelotową, co to jest termika i jak z niej korzystać, a także co to jest dolot i wiele wiele innych zagadnień.

Ile to kosztuje?

Jak wiadomo lotnictwo nie jest sportem tanim. Na szczęście jednak loty szybowcowe ze względu na brak silnika są najtańszą opcją wzniesienia się w przestworza. W Aeroklubie Gdańskim koszt szkolenia wynosi odpowiednio:

opłata za kurs teoretyczny – 1000,- zł

opłata za kurs teoretyczny indywidualny 2000,- zł

opłata za kurs praktyczny 3500,- zł

Jak widzicie ceny za kursy szybowcowe nie są zaporowe i przeciętnie zarabiająca osoba może sobie na taki kurs odłożyć.

Życzę wszystkim udanych lotów. 🙂