Rozmiary grafik w social media – ściągawka

W social media przede wszystkim zwracamy uwagę na treści graficzne. Co więcej, widać wyraźny rozwój sieci społecznościowych, które są oparte wyłącznie o tego typu publikacje. Chociażby Instagram, który święci coraz większe triumfy i rośnie w tempie o którym kilka lat temu Facebook mógł tylko pomarzyć. Dlatego warto zadbać o odpowiednią ekspozycję grafik i zdjęć.

Pomoże w tym chociażby aplikacja Social Media Image Maker, która nie jest może doskonała, ale w niektórych sytuacjach pomoże nam wymierzyć czy wszystkie elementy nowego cover photo są na swoim miejscu itd. Warto również pamiętać, że jeśli chcemy promować nasze wpisy na Facebooku, to zdjęcia nie powinny zawierać więcej niż 20% tekstu. Możemy to prosto sprawdzić takim narzędziem jak Grid Tool.

grafiki social media

Być może również zdarzyło się Wam, że grafiki z brandingiem klienta w feedzie zaczęły wyglądać dziwnie, pojawiły się na nich plamy kolorów, tak zwane „artefakty”. Łatwo sobie z nimi poradzić, ponieważ wystarczy zmienić format pliku na .png i postarać się, żeby nie ważył więcej niż 1,5 mega. Wtedy wszystko powinno wyglądać atrakcyjnie i zgodnie z brand bookiem.

Poniżej zaś znajdziecie obiecaną w tytule wpisu ściągawkę dotyczącą rozmiarów grafik. W przypadku Facebooka można też korzystać z rozmiaru 504×504, bo mniej więcej taki rozmiar mają zdjęcia wyświetlane na Osi Czasu, ale wtedy po kliknięciu na nie będą tej samej wielkości, co nie będzie zachęcało użytkowników, żeby im się bardziej przyjrzeć, aby dostrzec szczegóły kreacji.